julkalendersnö

Lätt, snabbt och enkelt skulle det gå. Hej bara! Ut på stan och köpa de två sista, i förväg uttänkta, julklapparna. Men ve och fasa! Bordslampan på Duka, tänkt till lillasyster, var redan såld! Huvva då. Rutschar ut å in, in å ut ur affärer, krockar, väjer och ber om ursäkt. Hela gågatan är proppad med vildhästar som har skygglappar och vässade armbågar. Ghaaa!
När jag åker upp för Åhlèns rulltrappor en tredje gång och upplever en superlång dejavu är jag beredd att ge upp.
När jag äntligen lyckats köpa något jag tror hon vill ha kommer ett stilla snöfall och hela Uppsala förvandlas till en bjällrande julkalender.

Nedtryckta i mina väskor ligger de nu, klapparna. Nu är det bara att vänta ut tiden tills flyget som ska bära mig hem kommer.

Nu kommer jag, alltså Samuel, fästmannen, inrusande och tar över rodret. Hejdå, lämnar tillbaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback