Samuel

Möts på Luthagens Livs, min bästis och jag. Plockar runt och trängs ett tag innan vi bestämmer oss för en potatisgratäng, fyra möra biffbitar och kladdkaka. Lyxigt kunna gå runt och helt enkelt välja och vraka bland råvarorna.
Lägger cidern på kylning och sätter igång med att skala, hacka, pussa, steka.
Det blir hur gott som helst.
Min bästis och tillika fästman låter höra ett mycket nöjt "jajemän", skärandes i den halvrosa köttbiten. Han är en gastronom!
Dock håller livet på att rasa samman för honom när tiden plötsligt hoppat iväg, säkert på grund av den mysiga stämningen, och kladdkakan i ugnen glömts bort en aning. Den är inte kladdig längre.
Men kvällen är trevlig ändå och plötsligt har jag blivit så däst och trött att han får stoppa ner mig i sängen och cykla hem.
Så tacksam för honom; min bästis, gastronom och blivande livskamrat.

Kommentarer
Postat av: Sara Svägerska

Josefin! Så härligt duktig på är på att sätta ord på vardagens kärlek. Njut av den och din gåva!

2006-12-23 @ 19:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback