Guld i mund

Besöket hos Den Privata Tandläkaren igår bekräftade det jag förut anat: det kan stå en dyrt att öppna käften ibland.
Kom in i ett dunkelt, trångt rum uppfyllt av Elton John-låtar på panflöjt. Runt väggarna trängdes stolar i svart läder med vräkiga palmväxter. I mitten av rummet, ovanför den fuskpersiska mattan, hängde en gigantisk, rosa tygblomma ner från taket. Höll mig från att kräkas.
Sen gick det snabbt. Ligg ner, öppna mun, hmm, hmm, "Det blir 250 kronor!". Han tog ju inte ens bort min tandsten!
Resten av besöket spädde bara på det dåliga intrycket då de två tjocka personerna som jobbade på den lilla kliniken försökte ruinera mig genom att boka in fler besök. Nej tack!

Länge leve Vårdcentralen!

Kommentarer
Postat av: Jenny Ivansson

Ser man på, nu kan jag alltså hitta dig på internet. Men jag gissar att du fortfarande skriver i din omsorgsfullt pysslade dag- och nattbok också. Men jag gillar det! Du älskar att skriva, varför inte lite till, och dessutom låta andra ta del av det-kul! Hörs, tah tah!

2006-10-17 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback