härliger höst

Så vaknar man plötsligt upp en kylig morgon i oktober och upptäcker att sommarens sista brunfärg gnuggats bort under natten. Ansiktet man möter i spegeln är glåmigt. Grått som oblekt dasspapper märkt med Svanen.
Fryser gör jag också. Dubbla tjocktröjor och skrivbordsstolen nära elementet hjälper inte. Fingrarna som kniper om bläckpennan är kalla och stela och halsmandlarna börjar svullna.

Men missförstå mig inte; jag älskar hösten!

Pluggat duktigt hela förmiddagen och ska unna mig en lunchrast nu. Morotssoppa.

Kommentarer
Postat av: Mamma & minsta syster.

Hej vårt barn!
Intressant att läsa din blogg,du e en duktig skrivare.
Få inte panik, men vi har rensat bort delar av din barndom idag. Mjukisdjur, dockor,utklädningskläder osv är numera grovsopsmaterial.Skön känsla!
Vi firar ikväll med suring. :)
PUSS

2006-10-25 @ 15:35:32
Postat av: Josefin

Haha, bort med det världsliga bara!

2006-10-26 @ 13:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback