ta korg och kniv

Hemorten Skellefteå: Minusgrader, 2 decci snö.

Studieorten Uppsala: Solbelyst höstskog och 20 liter trattkantareller.

Det trodde jag väl aldrig! Att vi skulle skörda så pass mycket i Storvretaskogen, vi fem + tryffelsvinet Greta (som är en hund). Jag är mäkta imponerad! Fingrarna var dock frusna och förvällningen efteråt tog sin tid, men oj vad gott och naturligt med svamp!

I afton bejakar fästmannen sin eventuella manlighet på grabbkväll. Själv har jag klämt film och varm fruktsallad med ett gäng, som ville lägga sig tidigare än jag. Så, här sitter jag nu, pigg och äventyrslysten, men ensam. Ska bege mig ut på kyliga och livade stan ett slag och se efter om nån vänlig själ ropar in mig till sig.
Du kan vara lugn mamma, jag pratar bara med personer som ser snälla ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback