fräknar frodas

Det enda mitt slappa huvud har åstadkommit idag är att läsa ut en Stieg Larsson-deckare. Grattis.
Men mitt halvt dåliga samvete försvinner och jag får bekräftat att jag är i mycket gott sällskap när jag tar en runda med cykeln genom stan och finner alla Uppsalas studenter halvliggandes, loja och glada, längs vattnet, med skräpmat i handen och uppkavlade skjortärmar. Som flugor kring en sockerbit formligen kryllar det av människor längs hela Fyrisån.
Stekande stekare, flanerande flanörer.

Lapar glass med två vackra gossar utanför Domkyrkan och ikväll blir det grillning. Vadå, det är bara att inse att man inte är förmögen till något annat en sådan här gassande vårdag.
Praise him!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback