Drakens återkomst

I lågstadiet hade vår klass lyckan att medverka i en färgsprakande musikal med vackermäktig musik, häftiga kostymer och en otroligt välgjord berättelse (tyckte jag åtminstone då).  Hursomhelst  så var  den stora "point of no return" i storyn att den fruktansvärda Draken åt upp solen!
Idag kom hela musikalen tillbaka till mig som ett slag i bakhuvudet och jag insåg till min förfäran att Draken har återvänt! Det måste han ju ha gjort. December kan väl inte undanhålla solen för oss så långe av någon annan anledning?

Trött och glåmig, glåmig och trött. Inte blir det bättre för att jag solsuktandes stirrar in i adventsljusstaken tills jag ser små ljusbollar. Hurv! Kom tillbaka!!

Lite lättar det på kvällarna, när det likas är och ska vara mörkt. Då minglar jag på tidningsmiddag där tryckeriet står för hela baletten eller går på mässa. Gott.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Fin bild:) Ja Draken var ju hemsk! Men hade glömt att den åt upp solen, haha....

2007-12-06 @ 15:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback