räkna på lucia

Elva nääter före jul. Eller ännu mindre nu ju.

Lussedagen började myspysigt och slutade med ett överskölj av siffror.
Lite sömn till att börja med eftersom jag lovat gå luciatåg på onsdagnatt för högstadiekids. Kom inga så vi hjälpte arrangören att städa istället. (Låter kanske hemskt, men jag hade svårt att hålla mig för skratt där vi stod, tiotalet frusna vuxna, och tittade på eldshowen som var fixad kvällen till ära). Snopet.
Upp på mässa med tillhörande lussefrukost och sen gick några av oss till Carolina för att se lucia live. Strålande vackert i läsesal A.

Som sagt så blev det mycket siffror på aftonen när jag hjälpte till vid inventering på Biltema. Plåtskruv, bronsskruv, platta skruvar, långa, korta, breda skruvar och så vidare. Trött i rygg och skalle, men jag tror jag var snabbast av alla!

Idag ska uppsatsen in till handledaren för granskning. Gode Gud, måtte det inte vara för mycket att ändra på. Bara puts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback