person of connection

Första feb alltså.
Våren är väl snart här på riktigt, men snälla sluta droppa från taken redan! Den tiden kommer, jag lovar. (kan jag lova det?)
Håll snattran småfåglar! Flyg tillbaka till Godahoppsudden annars kastar jag snöboll på er.

Med leverpastejsmörgås i munnen pumpcyklar jag efter skolan till Gottsunda. Där ska jag söka jobb. Pratar med trevliga, finlandsbrytande Ritva på hennes kontor medan vacker sol strömmar in genom fönstrena.
Beskriver mig själv med tre ord (kommer bara på två), diskuterar kristen tro, Jehovas vittnen och droger. Hon berättar om sin barndom, skilsmässa och efter en timme säger hon att jag fått väl godkänt. Tack, bra. Nu ska hon höra av sig när min profil är matchad med någon av de hjälpsökande tonåringarna.
Spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback