första maj

Uppsala sover fortfarande tungt och tyst och skräpet har inte hunnit bli uppsamlat i parkerna. Hur många dagen-efter-studenter det finns här idag vill jag knappt tänka på. Jag är glad i alla fall och den enda åkomma jag har från gårdagen är vitlöksandedräkt och en ännu tätare näsa.

Sista april var en mycket glad och sprudlande dag! Sillunchen här på Ansgar var startskottet för en dag full av vänner och gemenskap. Sång och sratt, grillat kött och nån konstig lek här i mitt kök med en härlig drös. Kallt var det, men på natten gick jag och Samuel sakta genom stan, glodde på människor, förfärades och förundrades.
Brustna relationer, spyor i trapphusen och förfrysta kroppar. Jag hoppas inte alltför många ångrar gårdagens händelser...

Folkfest är skoj och att trängas bland alla möjliga ingenting jag har emot. Sköna maj välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback