ordensbal avklarad

Dåligt fotografi, men riktigt trevlig baltillställning med Samuels ordensällskap igår!

Kom hem 15.05 från IKEA med stora kassar. Stressa på smink, läppstift över munsåret, smycken, snabbglida i blåsan, hjälpa till med manshettknapparna och så klacka ut och in i taxin som stod och väntade med andra balgäster. Fördrink 15.30 och nya bekantskaper att hälsa runt på. Kände mig fin, men dock mycket ovan i golvlång klänning och klackar. La den lavendelblå sjalen i förrättssoppan och höll på att snubbla i trappen.

Stiliga män överallt med medaljprydda frackar.
Sittningen var lång och trevlig med lika mycket sång som prat så den goda maten hann svalna till innan den åts upp. Samuel höll talet till kvinnan och bjöd både på sig själv och sin "fru i pojkfrisyren". Många skratt.

När dansen tog vid föll stora snöflingor utanför fönstrena och livebandet var svängigt och skäggrikt. Kul dansa! David med det konservativa språket hann sno både en och annan snabb foxtrott medan Samuel besökte toaletten och mina fötter värkte rejält efter ett par timmar.

2.30 knatade vi hem genom natten och den nyfallna snön. På grund av min fotvärk fick Samuel chans att visa sin styrka och bära sin hustru på ryggen ibland. Romantiskt ;)

Fler baler blir det bergis!

Kommentarer
Postat av: Beckis

Fina människor! Ovant att se dig i balklänning, men gött att du kan föra dig även i såna sammanhang! Kram på dig och nu har jag uppdaterat min blogg! ;)

2007-11-25 @ 22:16:00
Postat av: Sam

Stiiiligt!

2007-11-25 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback