lång opera

Ja bloggar dåligt, jag vet, men just nu går det mesta lite dåligt för fru Lilja. Med stel gipshand kan man inte förvänta sig samma smidighet och definitivt inte samma rörlighet. Gipset duttar ständigt i tangentbordet, det är tungt att lyfta och det sticksi skinnet.
Gårdagens operation var hemsk. Mest efteråt förstås, gick bra att ligga med lugnande i kroppen och "dåsa på sandstarnd" som sköterskorna liknade det vid. Ligger sällan fjättrad under ett blått tält med borrljud i öronen när jag slappar på starnden i alla fall.

Kräks, illamående och bortdåsningar var det min gårdag i sin helhet bestod av. 13 timmar på sjukhus i vpågrät ställning med dropp oc nyponsoppa som enda föda.

Jä, jä, sluta jämra dig nu din fjesmes. Var faktiskt ditt eget fel att duhamnade där! Tag varning och aktsa er flr snubbel kan jag söga!!

Kommentarer
Postat av: Beck

Äh, jag tycker synd om ´na (antar att Samuel skrev den sista sögiga meningen) - nu får hon ju inte betalt för att ligga på sjukhus och må dåligt! Poor thing! Hehhe...nä, serri: hoppas det blir bättre! P&K /Beckis

2007-09-06 @ 23:33:05
Postat av: elin

Men vännen! Blev det operation??? Hoppas il kirurger var snälla med dig! Och att handen ska bli bra. Kram från "lillasyrran" (fick det smeknamnet igår när jag var på en fest med massa färdiga syrror... har man en termin kvar så har man...)

2007-09-09 @ 21:55:12
Postat av: Julia

Jossan! Glöm inte att söka ersättning för sjukhusvistelsen och gipset. Jag fick betalt för antal dagar jag låg inne på sjukhus och antal veckor jag hade gips! Kolla upp med försäkringsbolaget. (om du är försäkrad?)
Man kan säkert få ersättning för att man inte kan jobba. Sen får du ju ersättning för ärr..
Ersättning hit och ersättning dit.. Men när skadan väl är skedd så är det bara att suga ut varje öre!
Jag tycker synd om dig. Kram! >Ivansson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback