naturens öppna famn

24 liter blåbär, en panna kantareller, två hinkar hallon och en halv burk åkerbär - allt har vi plockat ur naturens generösa sköte! Ljuvliga tider! Inte en tanke på växthuseffekt eller allt vad det heter, naturen lever i högsta grad! Åtminstone i Norrland...
Dagens lyckligaste stund var när jag, nästan extatisk, plötsligt fann mig stående mitt i de fetaste blåbärens paradis. De frodades där i den blöta mossan och de hade väntat på mig! I en timme plockade jag konstant på dessa fyra kvadratmetrar och undrade, lite smått skadeglad, hur det gick för de andra skogstöntarna. Och jajemän, när vi samlades på hällan för fika hade jag plockat mest och finast. Därefter följde de andra efter mig som vore jag en spårhund.

Tillbaka till civilisationen i Ursviken (...) och senare är det dags åka till Falmark igen. Denna gång för att hämta hit Lotta från Götet.





      

Kommentarer
Postat av: Frida

Åååå mys pys å även lite slit, men kul me bärplock..

Blev inge i år för mig tyvärr.. Får ladda inför nästa skörd!

2008-08-24 @ 19:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback