havsguld

"Surpla saltat vatten från buken", som Mikael skulle uttryckt det. Det gjorde vi sannerligen igår kväll! Vi sörplade, sög, knäckte klor och skvätte spad på varandra. Vackra, saftiga kräftor ackompanjerade av en och annan visa och en hel del kring-bordet-prat. En riktigt härlig kräftskiva! Och något av en bonus var att det dessutom var blank måndagsafton!
Haha, ljuva frihet!
(Men kanske åt jag aningens för mycket för i natt låg jag utsräckt på svala toalettgolvet med illamående och kallsvett. Såg bara ett hav av kräftor framför mig. Fy!)


    



Jo, vi tar som tillvara på semesterdagarna tillsammans. Ligger i sängen och lyssnar på Sommar-repriser från SR, cyklar i motvind till Tant Grön och dricker ingefärs-läsk och låter dagarna föra oss dit de vill.
Haha, det där sista lät kanske lite väl krystat. Idag har vi faktiskt vissa plikter, ska tvätta, packa, tänka framåt inför trippen uppåt. Men pretantiöst eller ej, jag njuter i fulla drag av min nya tillvaro och älskar att vända lite på dygnet en vanlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Beck

Låter härligt vän!

2008-08-12 @ 23:31:11
Postat av: Em

länka mig bara så länkar jag dig..men jag väntar lite så det andra jag lägger in på min blogg inte blir en reklam för min systers blogg :)



Kräftskiva! Ja, ni såg riktigt saftigt kletiga ut om fingrar o mungipor. Gött! Vi ska försöka få till det hör också snart. eventuellt kan det bli i Jönköping för några av gänget flyttar dit nu i dagarna. Du vet, alla flyttar ju dit ;)

2008-08-13 @ 19:30:05
Postat av: josefin

Jaa du Emlan, verkar vara något som drar folk dit ;)

Gud bor väl inte bara där för sjutton!?

2008-08-13 @ 20:32:43
Postat av: Monika

http://sv.wikipedia.org/wiki/Havskr%C3%A4fta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Signalkr%C3%A4fta



Havsguld...kanske i alla fall var insjösilver. Havskräftor, om man inte fiskar själv, är liksom guldpriset rätt högt. Signalkräftor från Turkiet eller Kina är mer överkomliga! ;-)

2008-08-14 @ 10:05:16
Postat av: josefin

Så sant, så sant... Det allra bästa vore förstås att kunna fiska upp de små rackarna på egen han, både för smakens, miljöns och plånbokens skull ;)

2008-08-15 @ 15:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback