askonsdagen

Smått ångestfylld av lyrikuppgiften som väntar äter jag lång frukost efter laudes och fastnar i tidningen.
Sätter mig med datorn i soffan för att komma igång, men slinker av någon anledning in på en hel massa hemsidor hela tiden. Ångest, lite panik!
Måste välja dikt nu och läser igenom alla poesiböcker jag lånat av Fredrik. Ghaa!
Fastnar för en korting, får panik över att den är så kort, men börjar skriva. Efter  några få rader och en hel massa svängar ut till köket, ner på stan och en liten tupplur ger jag upp och börjar baka muffins.

På kvällen går vi hem från mässan med ett kors av aska i pannan. Jag inser återigen att livet kan vara så otroligt mycket djupare och meningsfullare än min ångest över lyrikanalysen.
Gud med oss och nu börjar de 40 dagar när man förhoppningsvis påminner sig om det något oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback