mer plugg

Mina tidigare två år i universitetssvängen har inte varit speciellt tidskrävande; kurserna har flutit på fint utan att jag ens behövt komma i närheten av 40-timmars studieveckor. Nu, trots att det är en A-kurs, har takten ökat rejält och dagarna fylls av betydligt mer plugg. Även helgerna kräver att vi träffas i gruppen och förbereder oss ett par timmar.

Detta kanske kan kännas som ett hån mot vissa andra som alltid lägger ner mycket tid på studierna och måste sitta kvällar och helger för att klara tentorna, men för mig är detta något nytt och ovant. Känns ändå gott på något vis, att ta till vara på sin studietid, fylla sig med kunskap. Det är ju trots allt därför jag överhuvud taget är student!

Grekiska tragedier idag och nu middag innan Tidningskonventets möte.
Snart åker jag på retreat och det ska bli riktigt lyxigt!

Kommentarer
Postat av: Beckis

Ja, lite av ett hån faktiskt...;P

2008-02-26 @ 21:29:33
Postat av: Josefin

Haha, tänkte faktiskt mest på dig Beck!
kramski

2008-02-28 @ 09:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback