en smula vinter ändå

Miserabel och vresig. Ute är äckligt råfuktigt och på morgonen blir jag översköld med slask av en taxibil och får sitta i blötklibbiga tajts hela lektionen. Torftigt kylskåp och det blir blodpudding andra dagen i rad. Skelögd är jag också. Var på synundersökning för att jag ibland blir sugen på glasögon, (men hade faktiskt perfekt syn ändå och riktigt bra ögonmuskler).

När maken kommer med uppmuntrande ord och godis måste jag gråta en skvätt. Pussar bara på överläppen där inte munsåret sitter, men på morgonen har jag drabbats ändå, bubbligt och fult.

Men semlorna är goda, träningspassen sköna och kvällskursen i InDesign bjuder på sista maratonpasset i kväll och det har varit intressant och lärorikt. Nu är jag redo att söka de tunga sommarvikarieposterna på Sveriges olika redaktioner, hahaha.
Gud, jag har det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback