välkommen 2008

Ogillar konkreta nyårslöften som säkerligen kommer spricka redan första veckan. Skrattar åt David som direkt efter att han slagit fast endast en dag varannan vecka som godisdag, söker hitta kryphål i sitt eget löfte. Haha!
Gillar däremot slagord inför nya året (som förmodligen också kommer spricka inom kort, men då märks det åtminstone inte lika tydligt). Mitt mantra som kommer klamra sig fast i hjärnbalken 2008 är: Mer ekologoskt, mindre impulsköp! Snodde det rakt av från ett reportage i Svenskan om en familj som var helt extrem. Det kommer inte jag bli kan jag lova.

Efter två nyårsaftnar med storpartaj och mycket folk såg jag fram emot ett årsslut i fridens tecken med
avslappnat umgänge. Att det även skulle inkludera mina föräldrar visste jag inte förrän ett par dar innan, men det blev bra ändå. Umgicks vi "åtta mogna" (Lillemor & Bengt, mamma & pappa, Jenny & David, Samuel & jag) plus Jonte, i Ivanssons skogspalats med panorama mot mörka havet. Härligt!

Stal en puss av Benka under misteln, men hånglade in nya året med maken min. Han gav mig även ett brännsår i nacken under danstävlingen. Det var värt det för att komma tvåa.
Sov över på loftet och åt seeen frunch bredvid vedkaminen. Älskar nyårsdagar när alla degar utan minsta dåligt samvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback