fridens söta eftersmak

Reträtten var sannerligen en reträtt och en mycket behaglig sådan. Avskärmad i Rättviks vackra bubbla njöts tystnad, bekymmerslöshet och husmanskost i en fridfull inramning av tideböner. gott!
Tankarna fladdrade i sin egen takt och jag hade inga problem med att falla in i gemensam tystnad. En del vänner från Ansgar fann det däremot lite jobbigare och vissa använde gester för att kommunicera när behovet tryckte på och en annan fann inte friden förrän på söndagen, då vi skulle åka hem.
Söndag morgon kände jag mig ändå mätt och viss irritation över småsaker väcktes så jag fick gå ut i skogen och ropa lite. Gasiga i magarna av allt hembakt bröd vi slukat, men med en eftersmak av frid i hjärtat.

Svår att bevara dock, när man kommer tillbaka till verkligheten, men det är ändå här jag trivs bäst.
Igår Alex-kalas, idag sol och röntgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback