kattmat söndrade min kropp

Låter väl hemskt, men när jag låg däckad i min säng igår kväll efter en tiotimmars arbetsdag på ICA Maxis golv, misstänkte jag en hjärntumör. Hade så sjukt molande ont i pannloben och smärtan hade förföljt mig och återkommit i flera dagar. Vaknade med densamma och än är den inte helt borta, men att det skulle vara något mer än någon form av lätt migrän har jag lagt på hyllan.

Jobbade igår som sagt och min kropp är definitivt inte van vid mycket annat kroppsarbete än att vrida huvudet till nästa boksida... Kändes i axlarna redan efter att ett par kattmatsburkar staplats på hyllan och efter några timmar hade jag pensionärskropp. Var en farbror som kallade mig "yngling". Tyckte väl jag såg vissen ut.

Idag diskuterade vi Bibeln utifrån ett textperspektiv på seminariet och jag fick glänsa lite. Blev dock förvånad hur pass många som hade koll på de olika böckernas innehåll. Allt hopp inte ute kanske, trots att de flesta verkade ha mycket svårt att ta den till sig som något annat än en bunt krångliga textsamlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback