jorå så att...

Nu kom den. Anföll från alla håll, intog staden och vävde in allt och alla i ny skepnad. Trevligt.
Kaos på Arlanda, men på Studentvägen råder myset. Vi har adventförfest, dricker glögg efter adventkonserten och ger varandra snökallsupar.



       

Glöggmysarna och ett glatt konsertgäng.
Dock var det konstig känsla att flåspulsa till skolan i morse. Höga drivor och konstant snöande, tur stövlarna är höga. En speciell gemenskap med de man möter på vägen, alla får sträva lite extra. Gott.

Kommentarer
Postat av: Beck



Snygg pin och härligt me snö! Har har det också snöat å blåst hela dagen...snart skidorna fram! :)

2008-11-24 @ 18:08:32
Postat av: Sony Ericsson

Jag gjorde det inte för att vara ondsint.

Jag gjorde det inte för att jag misstycker till ditt innehav.

Jag gjorde det inte för att hissa moralismens flagga.



Jag gläds med din dokumentering.

Men, det vet du redan.



Jag gjorde det för att erbjuda en övning.

Nu får du i uppgift att erbjuda mig en övning.

Och vi får nu vid Kyrkans nyår och 23 dagar framåt en möjlighet att ge oss själva en övning, träning, askes.

Detta får vi göra med trosvisshetens längtande ögon inställda på inkarnationens pågående inkarnering i våra liv. (Joh 3:30)



Alltså, en inbjudan till gemensam askes under lilla fastan som sträcker sig fram till firandet av adventus Domini.

Men vi håller det för oss själva, i det fördolda inför Fadern. (Matt 6:16-18)



/m

2008-11-25 @ 11:35:45
Postat av: Ida Eklund

Hej, hej! Kul att ha hittat hit och få se vad ni har för er. Ha det så mysigt i adventstiden!

Postat av: Jenny

Rackarns du...!

2008-11-26 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback