färdiglapad!

Vilken näringsfylld helg! Sprängfylld av sundhet rullade jag hem igår, marinerad i böner och hymner, renad i luft och stillhet och inte minst gödd av en underbar kosthållning. Jag har njutit i stora drag och är mycket tacksam.

St Davidsgården känner jag mig som hemma vid det här laget och människorna som bor där är ljuvliga. De får en att känna sig varmt välkommen och det är häftigt med gemenskapen man får, trots tystnaden.
Hann prata en del med en journalist innan vi blev tysta och som sökare kom hon dit, men jag är rätt säker på att hon hade med sig Gud i hjärtat när hon åkte hem.





       


Att promenera ner vid Siljans strand var det jag gjorde helst. Efter att väckts av psalmsång på morgonen traskade jag ner innan mässa och frukost och insöp stillhet och allt det vackra. Gud är fantastisk! Blir jag ständigt påmind om.

Kommentarer
Postat av: Beck

Gött Jossan!

2008-10-21 @ 21:36:18
Postat av: Lina

Vad vackert! Har ju också just fått njuta av Siljans vatten :) Även om min vistelse nog inte var lika rofylld som din... Ha d gött!

2008-10-23 @ 18:28:47
Postat av: Fru Lilja

Haha, nä Lina, din Dalavistelse var nog betydligt mer ansträngande än min. Hoppas du får uppleva Siljan i frid någon gång!

2008-10-24 @ 12:59:12
Postat av: Annelie

Vilka fina bilder du hade med från retreaten. Jag var ju tvungen att läsa lite här med tanke på vårt bloggprat. Tänkte också påminna dig om www.hejaabbe.com, en härlig och glad blogg.

Ha det gott!

2008-10-28 @ 13:46:05
Postat av: Fru Lilja

Tack för komplimangen Annelie! Och för påminnelsen om Abbes blogg, kul läsa. Och fantastiska bilder pappan där tar!

2008-10-29 @ 15:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback