Uppsala - Sthlm

Igår fick jag en mycket gammal kropp. Kändes som en ledbruten sådan, men det vet jag egentligen ingenting om.
Detta hade sin logiska förklaring - skrinnade nämligen sex mil till Stockholm igår. Jodå, stolt är jag i min skröpliga lekamen!

Maken, Erik, Arne och jag kom till Skarholmen redan klockan 7 på morgonen för att hinna iväg innan Vikingarännet gick av stapeln. Det var mörkt och kändes lite konstigt, men ju mer det ljusnade och ju längre vi åkte desto bättre blev isen och humöret.
Hann två mil innan elittroppen för Vikingarännet susade om oss. Innan var det vi som hade legat först och folket vid kanterna hejade lite misstänksamt åt oss när vi gled förbi i våra stora ryggsäckar. Kanske anade de att vi inte var några elitåkare som låg först i loppet, men en tant tog kort och vi tog åt oss av hejaropen i alla fall!
Sista dryga milen var jag riktigt trött. Mina tre harar framför mig och min vilja att klara detta var det som drog mig i mål.
Åh, så skönt att vi klarat det!
Nästa gång får det bli alla åtta milen.

        

Kommentarer
Postat av: Maja

Är det månne Skokloster på bilden, eller tar jag fel? Man kanske inte åker förbi där förresten... eller? förvirrad DUKTIGA är ni iaf! Hejja, hejja!

Postat av: Fru Lilja

Helt korrekt Maja! Skokloster it is!

2009-03-12 @ 16:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback