dagen med stort D

Dagen är kommen, dagen D, min praktik har börjat på tidningen Dagen.
Trivsam redaktion, det är det, och jag har redan fått ett par texter publicerade, det har jag. Men ack vad trött jag är. Efter två dagar är jag less på pendlandet och igår grät jag av för lite sömn och för lång dag. Men snälla nån, tänker du, det är ju såhär de flesta människor lever! Jo, jag vet. Antar att det tar ett tag att aklimatisera sig.
Roligt få uppleva hur det är på en riktig redaktion iaf, med en egen arbetsplats mitt i smeten!

Alla 8000 pendlare mellan Uppsala och Stockholm - jag är imponerad.

Kommentarer
Postat av: Maja

Bryt ihop och kom igen! Kämpa kämpa! Det kommer säkert bli superbra veckor med massor av lärdom i bagaget. KRAM!

Postat av: Jos

Tack Maja!

2010-02-10 @ 11:32:44
Postat av: Beck

Hallå är det inte typ alltid jobbigt att börja på typ ett nytt jobb i början med massa nya intryck och människor - plus då pendling! Du vänjer dig vid båda, härda ut i början bara så blir det bara bättre!

2010-02-10 @ 19:33:39
Postat av: maria b

Du fixar det Jossan. Man får gråta. Kanske var det vad som behövdes för att orka gå vidare. ypu can do it!

2010-02-11 @ 13:32:07
Postat av: Markus

Du lär dig snart hata Uppsalapendeln med hat djupt som havet. Gråten blir din följeslagare och du förstår till slut nästan de många som genom åren kastat sig framför Uppsalapendelns lok.



Men sen efter några år kommer du till ett högre stadium då ingen försening, inget skitigt säte, ingen irriterande skolunge längre når fram till din själ. Du står över allt. Du har besegrat SJ! Nirvana.



/Pendlare sen 1997

2010-02-11 @ 19:52:43
Postat av: Josefin

Markus - hahaha, snacka om att låta cynisk! Och vara det också...

2010-02-19 @ 10:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback