herrarna i hagen

"Mitt sommarlov, vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli". Visan nynnas i min skalle när jag, med hettande ansikte, tänker tillbaka på ännu en riktig sommardag. Det är början av juni, världen är som vackrast och det är nu jag har sommarlov.
Det njuter jag av.


Frukosten på ute på gården övergick till en förmiddagskaffe med vänner som övergick till en picknicklunch med maken. Vi tog tandemcykeln och åkte till en fårhage.

Fåren var minst lika lystna på ceasarsallad som vi var och vi turade om att ställa oss upp och vråla för att vi skulle bli lämnade i fred. Men lite orättvist var det ändå, det var ju vi som hade inkräktat hos dem.

"Äntligen förstod de vinken och gick", skulle jag tro att de tänker.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Lyckat koncept det där med tandem och får. ;)

2010-06-02 @ 21:37:10
Postat av: Beckis

Är så stolt varje gång jag ser den där tandemen ("ja de där snörena har jag knytt och den där färgen har jag förbättrat" osv), haha lite nostalgisk stolthet;) - men gladast blir jag ju såklart för att ni ju använder den! Å va jag blir glad att ni utnyttjar sommardagarna när jag själv sitter inne på kontor! Ha det bra vänner å hälsa fåren!

2010-06-04 @ 00:50:26
Postat av: Jos

Beck - du kan vara stolt så du spricker!

2010-06-06 @ 17:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback