Prästen min

Vi har varit särbos i några veckor, men nu är det över. Makens praktik i Hofors är till ända och den avslutades med en gemensam helg på platsen med omnejd. Lokalbefolkningen kallar Hofors för "en genomfartsort". Må så vara, men mysigt hade vi i alla fall. Ockelbo med Wij trädgårdar, ljumma sjöar och liveband på en strand - det fanns mycket att upptäcka på vår roadtrip genom Gästrikland.

På söndagen satt jag längst fram när det var dags för hans sista predikan i den stora 60-talskyrkan. 12 minuter klart och gott innehåll. Fortsätt så du!


Kommentarer
Postat av: Stefan N

Hälsa honom att han är välkommen att hoppa in i Upphärad när han vill!

2012-07-09 @ 19:07:59
Postat av: Stefan N

Hälsa honom att han är välkommen att hoppa in i Upphärad när han vill!

2012-07-09 @ 19:08:14
Postat av: Josefin

Haha, det ska jag hälsa honom Stefan! Men jag tror nog att du sköter arbetet klanderfritt redan.

2012-07-10 @ 14:22:24
Postat av: maria b

Fantastiskt! När är det prästvigningsdags egentligen?

Postat av: Josefin

Hej Maria! Vigningen sker först om två år om allt går som det ska.

Hoppas allt är bra med er! :)

2012-07-11 @ 10:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback