Grattis kvinna!

Tänkte vaka in kvinnodagen, några av oss utan snopp, men efter afrikanskt restaurangbesök och "En kvinnas röst" uppkrupna i Isabels säng, fick det räcka och vi drog oss tillbaka för natten. Till männen.

Kvinnodagen inleddes med stordiskning för min del, samtidigt som maken sov sin elfte timme i sovrummet intill. Trots att det var min och endast min disk kändes det en smula orättvist.
Blev inget kamptåg och ingen torgdemonstration, istället städade vi kyrkan, fikade hos Sofia och hörde Matildas meditativa körsång i Domkyrkan. Alltihop i halvfeber och med snorfyllda näsor.
Två feta slas.
Samuel handlar pizzan, jag ska hyra filmen.

Kommentarer
Postat av: Beckis

Dina härliga formuleringar muntrar upp, mången gång!! Sköt om dig härliga vän! Och hälsa Mannen. Krams

2008-03-09 @ 18:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback