bortklemad

Ställde in min planerade "dra-ihop-ett-gäng"-satsning igår kväll. Istället var det bara Han och jag.
Alltså Maken - inte Gud, fast han var ju självklart också med.
Myskväll. Ihopträngda i soffan med varsin bok. Smålampors sken. Dessutom bakade vi gyllene fislimpa som vi tryckte i oss rykande färsk.
Vi har det alldeles för bra när båda går eftermiddag. Läser till efter midnatt och snoosar till halv tio... Skämmes!
Skickar en tanke till den vanliga hopen hårt strävande människor (som min mor) under den vitbländande förmiddagspromenaden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, det var ett snopet inställande! Själv fick jag umgås med mig själv... och Barbro.

Postat av: Stefan

Fislimpa?

2009-01-26 @ 23:45:06
URL: http://stefanolsson.nu
Postat av: Anonym

Stefan - fislimpa är inget konstigare än ett mycket ljust och luftigt bröd som kan vara aningen gasbildande.

2009-01-27 @ 22:23:48
Postat av: Anonym

kan jag ana en lätt ironisk ton när du nämner din hårt strävande mor? eller är det kanske ett stavfel det skulle stå man istället för mor./mam

2009-01-28 @ 06:59:20
Postat av: Fru Lilja

Mamma - varken felstav eller ironi faktiskt. Du framstår i alla fall som kämpande! :)

2009-01-28 @ 11:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback