Döda värderingar

Låg lite vaken i natt och grubblade över mediaidealet. Hade just slukat ett fullständigt sexfixerat avsnitt av Desperate Houswives och kände oro över samhällets värderingar. Var kommer vi hamna? Kommer det snart vara vanligare med föräldrar på skilda håll än enade familjer? Kommer fjortonåringar som fortfarande har kvar sin oskuld snart att känna sig onormala? Kommer de kristna värderingarna inom en snar framtid vara totalt utrotade och förkastade?
Gode Gud, hjälp vår värld.

Plitade ihop en liten dikt på nattkvisten när mitt hjärta upprördes.

Det stavas rätt enkelt o-tro-het
men är bland det vidrigaste ord jag vet
Smakar illa i mun, luktar äckligt i min näsa
Jag vill på begreppet bara spotta och fräsa

Att smutskasta kärleken så vacker och ren
Kräver att någon kastar en sten,
river upp ett djupt, hemskt sår
där skadan blir enorm och läkningen svår

Tycker man kan kalla det djävulskap
detta att lusta kan förstöra ett äktenskap

Kommentarer
Postat av: Frida Hallstensson

Du får till det när du diktar!!!

2006-10-27 @ 17:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback