Starten kom med snö

Så var vårterminens maskineri igångsparkat på riktigt: Igår startade Littvet A i en från början tyst samling nya ansikten och till i morgon ska vi ha läst Doktor Glas och analyserat en Norèndikt i grupp. "Det ska vara 40-timmars arbetsveckor detta!" Jag tvivlar ändå. Känns skoj!
Första mötet med Norrlands Varjehanda gick också av stapeln igår och vi spånade kring temat Hjältar över gifflar med kola och vaniljsmak. Spåningen gick bra och mitt redaktionsgäng gör mig lycklig mellan slemhostattackerna.

När maken tassade upp för att morgonkissa uppmärksammade han åt oss båda att det var vitt ute! Solen speglas i datorskärmen, cykeldäcken går trögt och jag njuter av det vackra som plötsligt är! Nu blir det lunch på Stadshotellet som har två för en denna månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback