röda lördagar favoriter

Älskar dagar efter aftnar! Alltså exempelvis juldagar, nyårsdagar, påskdagar, och som igår; midsommardagen. På dessa röda lördagar är det tillåtet att löga loss och fläska gott utan minsta uns dåligt samvete. Tvärtom, det vore ju fy skam om man använde dessa närmast heliga dagar till något annat än ovanstående sysslor.

Vi helgade gårdagen genom att åka ut till Storvreta och äta trerätters på verandan och sen somna på gräsmattan. Haha, jag låg och fnissade för mig själv där jag, liggandes på en dyna, kikade upp på de runtomkring mig: Lasse snarkandes i solstolen, Mari-Ann som gömt sitt dåsiga huvud i solhatten, Svensäter som i sömnen lyckats bilda en liten dregelpöl på sin dyna och så maken som beskådade oss uppifrån balkongen. Ljuvligt!

På kvällen var vi, om möjligt, än mer såsiga och när vi kom hem till vårt tände vi jordgloben, rullade ut datasladden så den räckte till sovrummet och nerkrupna i sängen lyssnade vi så på första sommarprataren, Fredrik Lindström. Kan man fira årets längsta dag på bättre sätt?

Kommentarer
Postat av: Beckis

HÄRLIG betraktelse Jossan:) Såsa på! Krams

2008-06-23 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback