kyligkvällen

20 minusgrader på sena kvällen och efter koppar med varm choklad och vispgrädde är vi så feta att vi bara måste ut på promenad. Bulsar på oss flera lager kläder, kliver ut och näsans innehåll fryser genast till en klump. Knappt en själ ute. Vi vandrar upp mot Slottet, springtävlar upp över översnöade trappsteg och åker kana på isbanan nedanför Gunillaklockan. På ett järnräcke lämnar jag kvar en bit tungspets och får blodsmak i munnen.
Han fryser om fötterna, jag om låren och vi går hem igen, arm i arm.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Du är duktig på att skildra en händelse, en känsla

2010-01-06 @ 14:19:51
Postat av: Maja

Alltså, Josefin. Allvarligt? Slicka på järnräcken? NÄR ska du lära dig!!? ;-P

Postat av: Josefin

Maja - jag hoppas dina barn har bättre förstånd än jag... Får väl lära mig innan jag får några egna ;)

2010-01-07 @ 14:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback