frossa i advent

En orgie i ogudaktigt frosseri har denna helg varit! Kalas på kalas på kalas. Magen är en deg och glöggen rinner som en sav ur öronen på mig!
Började på fredagskvällen med Matilda & Ante på middagsbesök här. Kyckling, åkerbärsparfait och flera timmars sex - och relationssnack i källarbiblioteket. Blev sent och mycket trevligt.
På lördagen barndop. Samuels bedårande brorsson  Noel får vatten på skallen och vi övriga får ett hejdundrandes julmingel på Kungsholmen. Pepparkakor med laxröra, oliv - och salamisnittar, glögg, vin och lussekrans; det finns ingen hejd på läckerheterna! Jag krälar omkring på golvet i finkjolen, lägger pussel med lilla Liva och stoppar i mig nästan konstant.
Hinner hem för att byta om till jeans innan det är dags för nästa kalas. Nu hos Samuel Svensäter. Han har bakat hela dagen och bullar upp ett rejält kalasabord. Saffransscones med aprikosmarmelad, tryfflar, hemmagjord glögg, lussekatter och pepparkakor. Rullar hem på kvällen och sover som en överjäst saffransbulle.

Idag första advent. Tårtbuffè och Hosiannasånger i kyrkan. Jag är fet och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback