funkar fantastiskt!

Läser Ulla-Carin Lindquists bok "Ro utan åror" och blir återigen påmind om den mycket större tacksamhet jag borde känna. Tacksamhet över fungerande rörelsefunktioner, hälsa och frihet, i dels min egen kropp och även i vardagliga val och händelser.
Idag väljer jag att ligga kvar en stund i sängen. Hör regnstrilet alltför väl utanför. Tänk att kunna göra det!
Och tänk dig vilken fantastisk förmån att ha en älskansvärd fästman som kommer hit, blöt i håret, för att steka plättar tillsammans med dig till frukost. I kylen finns mat och i garderoben kläder.

Åker själv på jympapass sen. Flaxar med armar och lemmar, flåsar, stånkar och svetten tränger fram. Blir omsprungen av en 50+-are på yttervarv och känner mig dålig och slö. Men jag kan röra mig åtminstone!

Får gå med Svensäter till Slottet på fotovernissage. Äppelcider i flourkoppar och en näve exotiska nötter från ICA. Trevligt. Känns sofistikerat att trängas med fotografer och annat folk i det varma rummet.

Tack min skapare för all livets godsaker som får upptäckas med fungerande sinnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback