morgon med massaker

Kompis Matilda läggs idag in för strålning mot den elaka sköldkörtelcancer hon drabbats av och måste så vara isolerad 4 dygn. Huvva! Avskyr isolation. Nog värre det än strålningen i sig.
Kvällen igår var vi i alla fall samlade, det närmast sörjande gänget, för att göra något roligt innan hon läggs in. Åt oss dästa på starkt kryddad indisk resturang och skrattade åt vad strålningen skulle kunna åstadkomma. Kommer kisset bli självlysande?
Ja, vad vore livet utan förlösande skratt?

Idag startade projektarbetet vi ska genomföra i basgrupperna. Medieanalys är ämnet och vi har valt mediet film. Kul!
Redan halv tio på morgonen satt vi regnblöta och nyvakna i Kristins soffa och plöjde "Texas chainsaw massacre". Nog det vidrigaste jag någonsin sett. Ärligt talat såg jag mer av kudden jag krampaktigt kramade än filmen i sig, men det räckte för att börja må illa.
Avrundade med komedi.
Strax innan mörkret föll var vi färdiga och jag begav mig ut i regnet för att slicka det sista av dagsljuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback