där igen

Löpet på gratistidningen Metro skriker idag ut: "DNA-test bevisar din partners otrohet!" Som att det är helt givet att partnern är otrogen. "Jaa, äntligen kan jag sätta dit honom!" Eller vad?

På kvällen ser jag, för ovanlighetens skull (faktiskt!), på TV. Efter skräpprogrammet Saltön, där alla verkar legat med alla, slår jag oturligt nog över till fyran. Under reklamsnutten hinner de med två reklamer som spelar på otrohet!
Jag fattar inte vad som händer!! Är detta på väg att bli det normala tillståndet i parrelationer idag, är detta på väg att bli accepterat och normen för hur det ska vara!? "Vadå, ligger inte din man med någon annan? Skojar du?"  "Alltså, jag tycker ju att det ger vår relation lite krydda att jag träffar andra män ibland."

Reklamerna var förövrigt Swedbank och AllBran. Skäms över min bank. Ogillade redan AllBran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback