Magic helg

Lyckobringande och skönsjungande the Magic Numbers fick fyra kajor av UNT och minst lika många av oss. Mätta på god mat och dryck svassade vi på fredagkvällen in på Katalin och väntade förväntansfullt tillsammans med en härlig samling mer eller mindre onyktra människor.
Vi stod mitt i den gungande, sjungande klungan framme vid scenen och ett tag hade jag svimpanik, men annars glädje! Perfekt julklapp Samuel!

Boendes mitt i city får man alltför sällan klä sig i underställ och termobyxor och rulta runt i snön. Samuel, Samuel, Alex, Erik och jag pulsade ut och hamnade någonstans i stadsskogen där vi satte oss vid skidspåret och njöt matsäck. Skidtöntarna skrattade. Värt!
Experimentsoppa med mycket muskot, saffran, vitlök för att tina upp inomhus och sen en rejäl tryffelkaka för den tappade energin. Ghaaa!
Resten av kvällen var min mage en spärrballong och jag halvlåg bredvid en höggravid kvinna med min gylf på vid gavel.

Söndag = middag i Storvreta. Alltid lyxigt och lagom bortskämt av svärmor :)
Tobias, Linda och snabbt växande Noel förgyllde dagen än mer och åkte pulka.

Söndagkväll snöar det. Traskar med älskade genom stan och summerar, planerar, älskar. Tack min Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback