julstämning åter

Premenstruell flasar jag runt med kopp grönt te och kommer på mig själv med att nynna julvisor.
Inte helt underligt med tanke på de lapphandskestora snöflingor som dalar utanför. Slår aldrig fel - man måste bli lurad på våren minst en gång under april. Krokusarna suckar i rabatten. Jag läser provencalsk lyrik.

Näsorna har slutat flagna sen den spanska solkyssen och nu väntar de spänt på den svenska. Kom och berör oss!
Pratade med narkosläkaren idag och jag valde återigen bort att bli nersövd nästa vecka. Ska försöka tacka nej till alla slags droger de vill ge mig, kanske bortsett från en och annan Panodil. Det  skrev han in i datorn.

Kommentarer
Postat av: Beck

Du har härliga formuleringar;) men varför nedsövd? Eländiga fingret igen???!? Hoppas det går bra!

2008-04-09 @ 16:32:59
Postat av: Christoffer

Jag avstår från att fråga vad premenstruell betyder, och säger istället att ni verkar ha haft en mycket fin Barcelonavistelse. Vet att det är en dygd att kunna njuta av livet! En slags gudstjänst.

Hur vet du vilka ord du ska fetmarkera?

2008-04-09 @ 19:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback