så blev julen

Julen ja. Den kom och den gick. Blomstrande och röd, med tindrande ögon och frisk andedräkt svepte den in till oss med en doft av kanel och citrus.
Jag är riktigt nöjd! Tack alla inblandade - speciellt till dig Jesusbarn.

Einarssons famnade mig och jag gjorde vad jag kunde för att anamma familjens jultraditioner. Upptäckte dock efter ett par dagar att det inte fanns några sådana att anamma... Bortsett från Henke Benkes årliga toabesök innan klapputdelningen vill säga.

        


Minusgrader och solsken - isarna kavlade snabbt ut sig och vi var inte sena att haka på! Ljuvliga upplevelser!

     
 
      



Jultomten, med båda flätor och skägg, hittade till Skymningsvägen och paket blev det - doftande, låtande, hårda och mjuka. Själv blev jag överlycklig över att maken äntligen köpt mig parfymen Clean. Mumma!

Lutfisk, charader, knäck och skratt, men också en hel del slappande har det blivit.


        

Sara som nallar knäck, Patrik med sin rosa nagelfil, Liva som vill busa och Lasse som kokar gröt med bar överkropp. Gillade skarpt att fira jul med dessa människor och jag kommer utan tvekan vilja göra om det!


                   
         

          

Kommentarer
Postat av: Beck såklart

Fint Jossan, mycket fint:) Ni ser ut att ha haft det bra!

2008-12-30 @ 18:58:44
Postat av: Sara

Tack Josefin för att du kommit och förgyllt vår jul. Det har varit jättekul att få nya jultraditioner som du fört med dig i form av julklappsspelet samt många härliga skratt och långfärdsskridskoturer. Tycker om dig! Kramr från Lundasvägerskan.

2009-01-02 @ 10:24:57
Postat av: Maja

Va mycket fina bilder!! Trevligt att vi fick låna hit din karl på självaste nyårsafton också! Hälsa! Kram, Maja.

Postat av: Maja

Va mycket fina bilder!! Trevligt att vi fick låna hit din karl på självaste nyårsafton också! Hälsa! Kram, Maja.

2009-01-02 @ 13:37:14
URL: http://majao.blogg.se/
Postat av: c-c

Jättefina bilder, ser riktigt mysigt ut! Själv känns de osm de var en evighet sen man åkte skridskor.



kramen

2009-01-04 @ 20:57:27
URL: http://ceciliacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback