semlor upp i halsen

Springer runt på cafèer över hela stan för att prata semlor inför en artikel och det vattnas i munnen på mig. På sista konditoriet hamnar jag vid ett cafèbord med chefen och han vill bjuda på ett bakverk han gjort själv. Besvikelse att det är en stabbig fruktkaka istället för en semla. Av artighet mot den snälla greken pressar jag i mig fruktkaka och håller på att kräkas.

Julkonsert på kvällen med VG manskör och vi hamnar längst fram trots fullsmockad kyrka. Samuel får ansvara för knäcken som kokas för att sprida mysdoft i lokalen. Gemytlig kväll så det förslår!


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Kokas bara knäcken i syfte att sprida juldoft??

2009-12-05 @ 14:51:48
Postat av: Beck

Knäck och semlor, konstig kombo..eller det är väl helt enkelt semlorna som verkligen inte passar in i denna juletid...!

2009-12-05 @ 17:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback