paradigmskifte

Fettisdagen har gått över till Askonsdag och i och med detta bör man inse att fastan tagit sin början. Fastan som varar än till påska.
Har späckat på mig en del på sistone känns det som, inte snålat med sötsnaskandet. 11 semlor har det blivit. Kallar mig passivt gravid, mest för att alla runt omkring mig har växande magar. Kontrollerar magens tillväxt någon gång per dag, men kommer på att den egentligen inte borde växa kontinuerligt.
Avslutade i alla fall värdigt igår på Fettisdagen med hamburgermeny och sedan två gräddiga semlor. Finemang!
Idag är andra bullar - nämligen inga bullar alls. Införskaffat mig Vegetarisk kokbok på rean och ska nu satsa på vårdande av kropp, själ och inte minst ande.

I afton tecknar vi korstecken i våra pannor med aska från förra påskens videkvistar och detta blir ett symboliskt, men även konkret, tecken på vad som nu inletts.
Gud, jag vill leva nära dig.


    Vegetarisk lunch: potatisochpurjosoppa med ekologiskt bröd.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det blev alltså 11 semlor! Vem vann?

Vegitarisk kokbok låter som en investering om du vill ha mitt tycke..!

Hoppas purjosoppan smakade! den ser smarrig ut! =)

Kram tll dig liila söta Temmelmagen!

2009-02-25 @ 17:43:01
Postat av: Mattis.

Du är verkligen helt fantastisk...på semelätning!

Och annat. Lycka till med vårdandet av kropp, själ ande fina sis! Puss

2009-02-28 @ 16:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback