känslosvallningar

Kissnödig i Engelska parken. Fryser framför skärmen och känner mig lika grå som dagens himmel.

Men helgen - ack vad härligt känslofylld! Vår kära präst Patricks tid var inne, han flyttar till kyrkoherdetjänsten på Västkusten och vi avtackar med ett riktigt lyckat spex! Mitt i vin - och ostminglet i kyrkan på lördagkvällen presenterade vi "Kaoset den femtielfte söndagen efter tjofaldighet" och jublet visste inga gränser. Parodieringen av välbekanta karaktärer från församlingen satt som spiken i kistan och skrattanfallen avlöste varandra! Sångerna, som fått ändrade texter, väckte mest känslor och under avslutningssången kom det jag hoppats på: Patrick blev så rörd att han grät.

Aldrig ska vi sluta sakna dig. Du är allt vi har och allt vi ber för! (Gardells melodi)

Söndag kväll svettades vi loss i familjen Erikssons villa. Barnvakter åt de tre livfullaste flickorna i Sunnersta och vi hann med Snurra flaska, Hänga gubbe, kurragömma, äta scones, spela spel, dockteater och gömma nyckel på de tre timmar vi var där. La oss så fort vi kommit hem. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Kul med ett lyckat spex!! By the way var det jonas på "spegelbilden" i mitt fotoinlägg.. men spillerille liksom! ;-) allt väl med er annars? kram!

Postat av: Christoffer

Gött! Synd att jag missade alltihopa! Jag hörde en sammanfattning av spexet och det verkade roligt och Ansgariskt. Roligt att Patrick blev så rörd!



För övrigt tycker jag att "Kissnödig i Engelska parken" är en bra som titel, så bra att någon borde skriva boken eller göra filmen, bara därför. ;)



/Christoffer

2009-03-25 @ 22:42:30
Postat av: Fru Lilja

Maja - sorry, viktigt det där med att skilja barnen åt.. Söta är de båda två iaf! Allt fint med oss.



Christoffer - Klurigt bygga en hel film/bok på blott en titel. Men lite inspirerad blir man ju allt...

2009-03-26 @ 08:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback