våfflor till tusen

Aldrig ätit så mycket våfflor som jag gjorde igår. Vårfrudagen/Våffeldagen måste bara firas med ett rejält intag så jag hade bjudit hem tre fina läkarstudenter och de introducerade mig i ny smaksensation - matvåfflor!

 

Mycket festligt! Avrundade dock med vanliga grädde -och syltvåfflor.

Sen sa det stopp i degbuken.

För övrigt fascinerad över hur det gick till när någon sluddrig stackare slant på tungan och lyckades införa våfflans egna dag i almanackan:
"I morgon firar vi som vanligt Våfludagen... Voulfudagen... Jag menar Vårfeldagen..."
"Vad säger han?"
"Jag tror han säger att vi ska fira Våffeldagen i morgon."
"Hurra!"

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Vad göra dagen innan första tentan? Jo, jag läser din blogg med senaste inlägget, och inlägget innan dess, och inlägget innan dess och..Fick lite dåligt samvete härom dagen då du förklarade att du troget besöker min blogg; trots att det inte kommer nya inlägg, men nästa gång du går in hittar du färska rader.



Som sagt, fösta tentan imorn. Har förberett mig med kexchoklad och diskuterat lite med en klasskompis om de svårare bitarna. vi konstaterade att det är nog bara att använda de begrepp som kommit upp på föreläsningarna och sen utveckla lite utifrån det. Känner mig lugn.

2009-03-26 @ 20:37:05
Postat av: Fru Lilja

Hoppas tentan gått vägen sis!

2009-03-27 @ 13:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback