främlingen Mårten

Åker buss till Strängnäs med uppdraget att hämta ut nyköpt Saab åt morbror. Min oro över att inte hitta ut till industriområdet där den ska finnas försvinner snabbt när en främling på bussen uppenbarar sig och säger att han ska till samma ställe.
Mårten, som den nya bekatnskapen heter, och jag äter lunch tillsammans i Strängnäs innan vi promenerar ut mot industriområdet. Dagen är klar och solig och jag är så tacksam över dessa medmänniskor som kan dyka upp ibland!
Vi pratar både Gud och Bibeln och jag uppmuntrar Mårten att våga ta kontakt med den Gud han tror finns, men som han ignorerat hittills.
Glad i hjärtat kör jag sen hem genom det bländande gula åkerlandskapet och tackar min Skapare och ber en bön för Mårten.

Kommentarer
Postat av: Elin W

Råkade denna Mårten vara en skåning med snaggat hår och glasögon??? Hoppas färden hem går bra!

2009-09-18 @ 13:38:22
Postat av: Beck

Gött - Gud sände dig i Mårtens väg och Mårten i din väg. Snacka om win-win situation! :)

Postat av: Fru Lilja

Elin - nä inte snaggat hår och inte glasögon, men väl skåning! Någon du tyckte dig känna igen?

Åker inte hem, ville inte köra själv och det löste sig på annat sätt.kram

2009-09-19 @ 10:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback