modige make

Klockan 2 i natt vaknar jag av att min annars så svårväckte man rusar upp och ut ur lägenheten. Han har hört att kyrkoklockan klingat och ska sätta stopp för eventuellt sabotage. Jag ställer mig i burspråket och tittar ut, beredd att ringa polisen i fall något slagsmål skulle uppstå. De är ändå tre mot en. Samuel hindrar dem från att gå och vill att de lämnar tillbaka repet de skurit av från klockan. De berusade studenterna vägrar och Samuel måste till sist ge upp.

Men idag gick Samuel och vår präst Bosse till tjuven (som hade uppgett sitt namn och adress) och hämtade tillbaka repet. Tjuven fick en ikon som plåster på skamsåren.

Min man - en vardagshjälte!

Kommentarer
Postat av: sam

;) Bra jobbat Samuel!!

2009-09-26 @ 18:59:59
Postat av: Fru Lilja

Sam - Välkommen hem!

2009-09-26 @ 23:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback