maffiaön

Hemkommen från ljuvligt vackra Sicilien och hunnit med mina två första arbetsdar på Dagen.
Veckan blev toppenbra. Al dente, kristallturkost vatten, trånga gränder, bigaråer, heta vindar och böljande landskap. Kollektivet höll ihop och ingen maffia skar upp våra magar. Det sista var jag väl inte orolig för heller egentligen, men man vet aldrig.
Nedan några frestande glimtar.


Städerna var sömniga och torgen heta.


En gång var det faktiskt så pass svalt att handduken fick värma.


Scala de Turchi (turkiska klippan) var ett häftigt vitt berg av limestone.


Detta vatten!


Denna mat! Här skaldjursrisotto.


Sakta gå hem genom stan...


I poolen försökte vi slå dykrekord och jag insåg att jag har pyttelungor.


Magisk afton på ett berg.


Nästan som Alvaret på Öland. Fast på Favignana.


Italienskor.


Kollektivet.

Tack för en paradisvecka man vill återvända till!
Och tack Mirjam för dina tips - de var till stor nytta!





Kommentarer
Postat av: Helena

Det verkar ha varit jättebra, bilderna gör att jag själv blir sugen på att fara dit, eller till ett liknande ställe ! Så kul att ha en sådan stor och härlig familj som du har också!

2010-06-28 @ 21:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback