Hur kan man hata vintern?


Den som påstår sig göra det kan aldrig ha känt den härligt bitande känslan i kinderna när man svischar nedför en välpistad backe. Eller vintersolen värma ansiktet medan det glittrande landskapet breder ut sig nedanför. Vi hade lyckan att få göra det i lördags. I Romme i Dalarna.
Vi var ett riktigt härligt gäng.
.
Någon åt pannkaka och drack öl, själv åt jag semla och gulaschsoppa.

I dag, söndag, tog maken och jag en tvärtur längdskidor på lägdorna i Storvreta. Han blev så till sig att han snavade över den enda tråden på kilometers avstånd.

Tack Skapare för ännu en vinterhelg.


Kommentarer
Postat av: beck

Jag stämmer in - hur kan man hata vintern? Vårvintern är ju typ den bästa årstiden!!! :D

2011-02-01 @ 11:52:20
Postat av: Josefin

Och ändå är det knappt vårvinter än!

2011-02-01 @ 16:29:10
Postat av: Anonym

Är ni helt störda,hade vi varait skapade för vinterförhållanden så hade vi varit som isbjörnar eller dyl nä sommar året runt anbelangar när jag blir pensionär så vistas jag inte en minut i detta helvete på jorden.kallt,halt,farligt,dyrt,fult,mörkt och deprimerande nä medelhavet för min del alla positiva superlativ kan läggas in här.

Ni infrusna kan stanna här och huttra ihjäl.

2011-03-02 @ 06:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback